Menu kategorií
Naše reportáže |
Zvídavý mikrofon |
Novinky z Krkonoš |
Kulturní programy |
Novinky ze Špindlu |
Putování po Krkonoších |
Kulíškova herna |
-----------------------------------
AKTUALITY
Připravujeme pro vás
Kde nás potkáte
Připravujeme pro vás
Návštěvy
Trutnovští školáci se vydali za tajemstvím rodu Kustošů |
První běh dětského tábora Eldorádo v Horním Bradle se věnoval rytířské tématice. Chlapci a děvčata prožívali příběh skutečných postav z nedaleké Lipky a Zubří. Děti se na dva prázdninové týdny přenesly do středověku. „ Školáci byli rozděleni do pěti oddílů. Stejně jako v historii bylo třeba, aby se jednotlivé skupiny od sebe lišily. Vymysleli si proto vlastní názvy, pokřiky a vlajky, které je během celého tábora provázely,“ říká Michal Strnad - hlavní vedoucí a zástupce ředitele ZŠ Mládežnická Trutnov v jedné osobě. První týden se plnily úkoly, které vyvrcholily pasováním do rytířského stavu. „ Každý rok připravujeme pro děti jiné téma. Letos jsme se nechali inspirovat regionální historií. Nedalekou obec Lipka vlastnil od roku 1557 až do roku 1715 významný rod Kustošů. Vymysleli jsme příběh, do kterého jsou zapojeny reálné postavy. Táborníci získávají dovednosti, které potřebují k vítězství nad zlým černým rytířem. Učí se například uzle, morseovku nebo střílí z luku,“ přibližuje zaměření tábora Michal Strnad. Velkou událostí se pro všechny zúčastněné stal rytířský turnaj. „ Koně nahradila kolečka a místo dřevěných kopí jsme děti „vyzbrojili“ tenisovými míčky. Dvojice bojovníků se rozjely proti sobě a vítězství si odnesli ti, kteří zasáhli při jízdě soupeře,“ popisuje pravidla tábornického rytířského turnaje vedoucí Ladislav Koňák. Tajemství rodu Kustošů odhalovalo v Horním Bradle sedm desítek chlapců a děvčat od první do deváté třídy. „ Naše letošní táborníky musím pochválit. Mile mě překvapili tím, že se umí sami bavit. O poledním klidu hrají deskové hry, vezmou do ruky kytaru nebo si povídají a mobily, tablety či počítače jim nechybí,“ uzavírá hlavní vedoucí Michal Strnad. |
< Předch. | Další > |
---|